- Judo

Judo behoeft eigenlijk weinig commentaar, daar iedereen wel eens judowedstrijden op televisie of ergens anders heeft gezien. Judo is ontstaan uit het jiu-jitsu en bestaat “pas” 110 jaar. Vooral het wedstrijdelement komt in het judo goed naar voren. Door de vele trainingsvormen komen alle aspecten uit het judo, zoals kata, techniek en het maken van wedstrijden tot zijn recht. Doordat de lesgroepen zijn ingedeeld naar leeftijd is het voor zowel jongens als meisjes een plezierige sport om te beoefenen. Je bent in het judo individueel en tegelijkertijd in team verband met elkaar bezig.

Bij de Benoordenhoutse Judoschool wordt bij de judo lessen eveneens aandacht besteed aan de sociale vaardigheden. Judo staat bekend om zijn opvoedkundige waarde en bevordert de ontwikkeling van het motorisch vermogen van de beoefenaar. Kinderen kunnen op een verantwoorde manier hun energie kwijt, leren vallen en opstaan en rollen, zich weerbaar opstellen en tevens zich te beheersen en controleren. Eis hierbij is wel dat de lessen door deskundige en bevoegde leraren worden gegeven.

Bij de Benoordenhoutse Judoschool zijn alle leraren rijks gediplomeerd en beschikken over een ruime ervaring op het gebied van lesgeven.

De lessen staan onder leiding van John Kleijn, 6e dan judo en Do Velema, oud Europees en Wereldkampioen judo.

Er wordt een opleidingsprogramma aangeboden waarin de oefenstof is verdeeld over diverse graduaties. Iedere hogere, landelijk erkende, graad tot en met de bruine band kan men behalen door het met goed gevolg afleggen van een vaardigheidsexamen binnen de eigen sportschool, door onze rijkserkende examinatoren.

Dan-examens vinden regionaal plaats op voordracht van onze eigen leraren.